سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ثبت نام کنکور

مرحله اول ثبت نام در کنکور، اینترنتی می باشد و علاقمندانی که قصد شرکت در آزمون را دارند، لازم است به سایت ثبت نام مراجعه کنند و هزینه ثبت نام را واریز نموده و مدارک خود را در سامانه بارگذاری کنند. ثبت نام کنکور هر دو نیمسال تحصیلی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور با نشانی الکترونیکی sanjesh.org انجام می شود.

هیچ نوع ثبت نام حضوری در آزمون های رسمی و علمی ایران وجود ندارد. نام نویسی تمام آزمون ها به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش و با پرداخت هزینه امکان پذیر می باشد. متقاضیان این آزمون بایستی در ابتدا سریال ثبت نام را تهیه کنند و سپس عکس پرسنلی خود را در سامانه بارگذاری نموده و ثبت نام خود را نهایی کنند.

مرحله ثبت نام کنکور سراسری و آزاد، مرحله ای است که اکثر متقاضیان ورود به دانشگاه آن را پشت سر می گذارند. البته شایان ذکر است که اشتغال به تحصیل در دانشگاه، به دو صورت با کنکور و بدون کنکور امکان پذیر می باشد و ثبت نام کنکور تنها راه ورود به دانشگاه نیست!

شما عزیزان به هر شکلی که قصد ورود به دانشگاه را داشته باشید و همچنین دارای هر نوع شرایطی که باشید، کارشناسان محصل به واسطه مشاوره تحصیلی تلفنی می توانند شما را برای ورود به دانشگاه راهنمایی کنند و برای این منظور کافی است رزرو مشاوره تلفنی انجام دهید و منتظر تماس ما بمانید. همچنین می توانید از طریق ثبت بسته برنامه ریزی درسی از تیم ما یک پشتیبان اختصاصی برای برنامه ریزی درسی کنکور تا قبولی، دریافت نمایید.

 

 

 

منبع: ثبت نام کنکور 


ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

ثبت نام کنکور دانشگاه های سراسری (روزانه یا دولتی، نوبت دوم یا شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان)، با دانشگاه آزاد ادغام شده است و داوطلبان برای ورود به تمام دانشگاه ها، صرفا یک مرتبه ثبت نام کنکور را انجام می دهند. برای ثبت نام اینترنتی کنکور لازم است منتظر زمان ثبت نام بمانید تا در مهلت مقرر به سایت Sanjesh.org مراجعه نموده و مراحل لازم را طی کنید.

همچنین برای شرکت در این آزمون بایستی مندرجات دفترچه ثبت نام کنکور ارشد را مطالعه نموده و از محتویات آن آگاه شوید. زیرا آن دسته از داوطلبانی که بدون اطلاع از قوانین مندرج در این دفترچه اقدام به ثبت نام کنند، ممکن است دچار مشکلاتی در ثبت نام اینترنتی و یا حتی ورود به دانشگاه شوند.

آزمون کارشناسی ارشد یک مرتبه در سال برگزار می شود و ثبت نام این آزمون نیز به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور می باشد. داوطلبان قبل از آغاز مراحل ثبت نام بایستی مدارک مورد نیاز را فراهم کنند و سپس با انتشار دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، این دفترچه را دانلود و مطالعه کنند تا در جریان جزئیات ثبت نام قرار بگیرند.

 

 

منبع: ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد


نحوه ثبت نام کنکور دکتری

داوطلبان بسیاری هر ساله برای ورود به دانشگاه های سراسری در مقطع دکتری اعم از (روزانه، شبانه، پردیس خودگردان، پیام نور و غیرانتفاعی) و دانشگاه آزاد با یکدیگر به رقابت می پردازند. در زمان نام نویسی الکترونیکی کنکور دکتری داوطلبان می بایست با مطالعه دفترچه راهنما از تمامی مراحل شرکت در این آزمون اطلاع کافی یابند. افراد قبل از اقدام باید مدارک لازم را جهت نام نویسی آماده نمایند تا در حین فرآیند ثبت نام دچار مشکل نشوند. شما عزیزان می توانید برای ثبت نام در کنکور دکترای تخصصی با راهنمای زیر پیش بروید.

  • وارد سایت سنحش به نشانی sanjesh.org شوید.
  • بر روی گزینه ″دکترای تخصصی″ کلیک نمایید.
  • بر روی لینک فعال ″ثبت نام در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال 1403″ بفشارید.
  • مجدد لینم ثبت نام را انتخاب نمایید.
  • در سمت راست صفحه بر روی لینک ″خرید کارت″ کلیک کنید.
  • سریال ثبت نام آزمون دکتری را انتخاب نمایید.
  • اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید و بر روی دکمه ″تایید و ادامه″ بفشارید.
  • در صورت صحت اطلاعات بر روی گزینه ″ادامه روند پرداخت″ کلیک کند.
  • در این مرحله می بایست اطلاعات کارت بانکی را وارد نمایید و بر روی گزینه پرداخت کلیک کنید.
  • سریال ثبت نام را از سامانه دریافت نمایید.
  • به صفحه ابتدایی بازگردید و بر روی گزینه ″تایید و ادامه - گام بعدی″ کلیک کنید.
  • سریال ثبت نام و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.
  • در این مرحله عکس خود را مطابق فرمت خواسته شده بارگذاری نمایید.
  • فرم اینترنتی ثبت نام را با مشخصات خود تکمیل نمایید.
  • در پایان شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام را از سامانه دریافت کنید.

 

 

منبع: نحوه ثبت نام کنکور دکتری


راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور دانشگاه فرهنگیان

راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور دانشگاه فرهنگیان 1403

همانطور که می دانید انتخاب رشته کنکور دانشگاه تربیت معلم به صورت مجزا از انتخاب رشته کنکور سراسری انجام می شود و داوطلبان بایستی در موعدی که سازمان سنجش و آموزش کشور تعیین می کند، نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند. متقاضیان تمام گروه های آزمایشی اعم از علوم تجربی، علوم انسانی؛ ریاضی و فنی، هنر و زبان های خارجه می توانند پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور فرهنگیان نسبت به این عمل اقدام نمایند.

همانطور که می دانید فرایند انتخاب رشته موضوعی قابل اهمیت و مهم در قبولی فرد می باشد. انتخاب رشته همانند آمادگی در آزمون کتبی و به دست آوردن رتبه قبولی، تاثیر بسزایی در موفقی فرد و ورود او به دانشگاه های کشور دارد. در این فرآیند باید به نکاتی از قبیل (اولویت ها و علاقمندی های فرد، ترازبندی دانشگاه، ظرفیت دانشگاه، سهمیه و...) توجه بسیاری کرد و سپس دست به انتخاب زد. از این رو انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان باید به دست افراد متخصص و با تجربه صورت بپذیرد تا بیشترین شانس قبولی را برای شما ایجاد کند.

 

 

منبع: راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور فرهنگیان


زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه فرهنگیان

زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه فرهنگیان 1403

در کشور ما دو راه برای دست یابی به حرفه معلمی وجود دارد. یکی از این راه ها شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شامل آزمون استخدامی آموزگاری، آزمون دبیری و هنرآموزی و آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی می باشد. راه دوم شرکت در کنکور فرهنگیان و قبولی در دانشگاه تربیت معلم و شهید رجایی است. امسال روند برگزاری جذب دانشجو از سوی دانشگاه فرهنگیان تغییراتی داشته است. در سال جاری برخلاف سال های گذشته، کنکور دانشگاه فرهنگیان به صورت جداگانه از کنکور سراسری و با مواد امتحانی متفاوت برگزار می شود. متقاضیان دانشگاه فرهنگیان ابتدا باید نسبت به دانلود دفترچه ثبت نام کنکور دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند. داوطلبان باید به مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام فرهنگیان پرداخته و از شرایط ثبت نام کنکور فرهنگیان، مواد امتحانی آزمون تربیت معلم و زمان برگزاری آزمون تربیت معلم مطلع شوند. چنانچه داوطلبان در هر یک از موارد گفته شده سوالاتی داشته باشند می توانند با رزرو مشاوره تلفنی، در سریع ترین زمان ممکن جواب سوالات خود را از تیم مشاوران برتر دریافت کنند.

 

 

منبع: وقت انتخاب رشته کنکور دانشگاه فرهنگیان